/ Lisa tipsar /

Research

Efter en diskussion med Lilz så har jag gjort lite research och kommit fram till lite information som kan vara väldigt användbar. Jag brukar nämligen köpa stallhjälp 30 dagar i taget, när dom är slut så köper jag 30 nya osv osv. Lily gör däremot inte så, hon köper 1 dag åt gången. Om hon tex köper 1 dag på måndag, så matas hennes hästar på måndag & tisdag. Sedan så köper hon 1 dag på onsdag så matas hennes hästar på onsdag & torsdag. Hon köper alltså stallhjälp varannan dag, 1 dags stallhjälp åt gången. 
 
Så ska vi leka med den tanken kan vi fastställa att 1 dags stallhjälp kostar 7sc.
30 dagar kostar då 210sc.
 
Jag betalar då 210sc för 30 dagar.
 
På en vecka betalar Lilz 21sc, eftersom det är ojämnt antal dagar på en vecka så blir det 28sc veckan efter, veckan efter det blir det 21sc igen osv osv.
Lilz betalar då varannan vecka 21 sc & varannan vecka 28 sc.
Det blir 98sc för 28 dagar.
 
Antingen så köper man en gång per månad för 210sc.
Eller varannan dag för 98sc per månad.
 
 
 
Det här är faktiskt riktigt skevt egentligen, men jag klagar inte haha. Är man aktiv & ordningsam så kan man med fördel göra den billigare varianten och köpa varannan dag, dock så passar det nog inte glömska människor (exempelvis mig) då man måste komma ihåg att köpa varannan dag också... ;) 
Har ni några tips på såna hära grejer som kan vara bra att veta? Kommentera gärna så kan vi hjälpa varandra med alla smarta trix!